Cart 0

Rozhovor s Miriam Hejzlarovou: Jak zpříjemnit čas ve škole sobě i dětem 

Kvě 30, 2023 | Blog

Miriam Hejzlarová je zakladatelka projektu UČITELNICE.cz. Jedná se o místo, kde se potkávají učitelé, rodiče, autoři materiálů a všichni, kterým není jedno, jak se děti ve školách nebo doma vzdělávají.  K UČITELNICI se připojují další a další školy, a z toho máme radost. Více škol totiž znamená více zapojených učitelů a pestřejší hodiny pro děti.

Proč vznikla UČITELNICE?

Miriam byla učitelkou a chtěla se vzdělávat a najít způsob, jak zpříjemnit učení dětem i sobě. Před pěti lety nebylo moc možností, jak by se mohli učitelé inspirovat a najít materiály, které by se jim hodily do hodin, všechno si museli dělat sami. Nechtěla dělat stále dokola všechny materiály, a proto vytvořila UČITELNICI – místo, kde se mohou učitelé a rodiče navzájem inspirovat a sdílet nápady. Teď je samozřejmě hodně materiálů na internetu, ale i přesto se Miriam snaží skrze své webináře propojovat učitelé, aby si mohli sdílet své nápady a zkušenosti. Miriam chodí i po vysokých školách, aby mohla rozvíjet a šířit UČITELNICI a zároveň aby byla stále v obraze. 

Co může dětem pomoci, aby se cítily lépe ve třídě?

  • Jedním z prvních věcí je difuzér.  Je to maličkost, ale je to první věc, kterou začnete vnímat po příchodu do třídy a velice to pomáhá nabudit dobrou atmosféru. 
  • Dalším krokem může být vymalování třídy do světlejších barev. Prostor to výrazně zvětší a 
  • Posledním krokem je koberec. Ano, čtete dobře. A víte proč? Koberec zútulní prostor, můžete ho používat k mnoha cvičením a hrám při vyučování. Děti také nemusí být v lavicích a je to pro ně příjemnější. 

Zároveň chápeme, že není vždy v silách učitelů, aby mohli zajistit všechny výše uvedené věci a pomoct tímto způsobem dětem při výuce. 

Jakým způsobem můžete vést třídnické hodiny? Pomůžou ledolamky.

Asi si teď říkáte, co je to ledolamka?  Jedná se o hry, které prolomí ledy mezi žáky a pomůžou k pospolitosti kolektivu ve třídě. Miriam používá také diskuzní kartičky, které obsahují různorodé otázky, které nevypadají na první pohled jako učení, ale zároveň pomáhají dětem k sociální interakci se zbytkem dětí. Také doporučuje, aby učitelé začínali první odpovídat na otázky. Postupem času se z toho mohou vymanit a odpovídat až naposledy nebo jen když se děti zeptají, ale je vhodné pracovat s dětmi, a ne jim jen zadat úkol. 

Zajímá vás, jaký má Miriam názor na supervizi ve školách? Co by doporučovala dělat s dětmi, když nemají moc náladu? A jak vidí dodržování délky hodiny?  Tohle a mnohem víc se můžete dozvědět ve videu na našem YouTube kanále.

Další články

Tábor máme za sebou – jaký letos byl? Co jsme všechno zažili?

Tábor máme za sebou – jaký letos byl? Co jsme všechno zažili?

Celý týden jsme postupně rozvíjeli příběh, kdy se sebevědomý anděl Amitiel rozčiloval nad peklem a tvrdil, že by se mělo zlepšit. Že on by z něj klidně udělal "a better place", kdyby měl příležitost. (Přesně jak o tom ve své písničce zpívá Michael Jackson.) Vzhledem k...

Playground English: Inspirativní cesta k výuce angličtiny pro děti

Playground English: Inspirativní cesta k výuce angličtiny pro děti

V dnešním článku se podíváme na příběh Karolíny Shipstead, spoluzakladatelky rodinné jazykové školy Playground English. Společně s Alenou Burgetovou, zakladatelkou MELODY English, si notovaly v bodech, které obě považují při výuce angličtiny za zásadní. Obě usilují o...

Košík
Váš košík je prázdný.

Vypadá to, že jste si ještě nic nevybrali.