Cart 0

Rozhovor s Miriam Hejzlarovou: Jak zpříjemnit čas ve škole sobě i dětem 

Kvě 30, 2023 | Blog

Miriam Hejzlarová je zakladatelka projektu UČITELNICE.cz. Jedná se o místo, kde se potkávají učitelé, rodiče, autoři materiálů a všichni, kterým není jedno, jak se děti ve školách nebo doma vzdělávají.  K UČITELNICI se připojují další a další školy, a z toho máme radost. Více škol totiž znamená více zapojených učitelů a pestřejší hodiny pro děti.

Proč vznikla UČITELNICE?

Miriam byla učitelkou a chtěla se vzdělávat a najít způsob, jak zpříjemnit učení dětem i sobě. Před pěti lety nebylo moc možností, jak by se mohli učitelé inspirovat a najít materiály, které by se jim hodily do hodin, všechno si museli dělat sami. Nechtěla dělat stále dokola všechny materiály, a proto vytvořila UČITELNICI – místo, kde se mohou učitelé a rodiče navzájem inspirovat a sdílet nápady. Teď je samozřejmě hodně materiálů na internetu, ale i přesto se Miriam snaží skrze své webináře propojovat učitelé, aby si mohli sdílet své nápady a zkušenosti. Miriam chodí i po vysokých školách, aby mohla rozvíjet a šířit UČITELNICI a zároveň aby byla stále v obraze. 

Co může dětem pomoci, aby se cítily lépe ve třídě?

  • Jedním z prvních věcí je difuzér.  Je to maličkost, ale je to první věc, kterou začnete vnímat po příchodu do třídy a velice to pomáhá nabudit dobrou atmosféru. 
  • Dalším krokem může být vymalování třídy do světlejších barev. Prostor to výrazně zvětší a 
  • Posledním krokem je koberec. Ano, čtete dobře. A víte proč? Koberec zútulní prostor, můžete ho používat k mnoha cvičením a hrám při vyučování. Děti také nemusí být v lavicích a je to pro ně příjemnější. 

Zároveň chápeme, že není vždy v silách učitelů, aby mohli zajistit všechny výše uvedené věci a pomoct tímto způsobem dětem při výuce. 

Jakým způsobem můžete vést třídnické hodiny? Pomůžou ledolamky.

Asi si teď říkáte, co je to ledolamka?  Jedná se o hry, které prolomí ledy mezi žáky a pomůžou k pospolitosti kolektivu ve třídě. Miriam používá také diskuzní kartičky, které obsahují různorodé otázky, které nevypadají na první pohled jako učení, ale zároveň pomáhají dětem k sociální interakci se zbytkem dětí. Také doporučuje, aby učitelé začínali první odpovídat na otázky. Postupem času se z toho mohou vymanit a odpovídat až naposledy nebo jen když se děti zeptají, ale je vhodné pracovat s dětmi, a ne jim jen zadat úkol. 

Zajímá vás, jaký má Miriam názor na supervizi ve školách? Co by doporučovala dělat s dětmi, když nemají moc náladu? A jak vidí dodržování délky hodiny?  Tohle a mnohem víc se můžete dozvědět ve videu na našem YouTube kanále.

Další články

Vánoční výuka

Vánoční výuka

Taky vás ve škole vždycky štvalo, jak se každý rok v každém cizím jazyce učíte říct: vánoční stromeček, dárečky, ozdoby, sobi, kapři, přání … ? Mám za sebou 12 let, kdy jsme před každými Vánocemi dělali s učiteli v hodinách totéž. A proto se prosím nedivte, že se...

Jak nebýt věčným začátečníkem

Jak nebýt věčným začátečníkem

(Rozhovor  Illy_freshlife  s Alenou Burgetovou, zakladatelkou MELODY English, červen 2023, dostupný na youtube MELODY English). Jste stále na začátku? Studujete učebnice angličtiny, děláte gramatická cvičení, opakujete si slovíčka, čtete, doslova se drtíte, ale ve...

Košík
Váš košík je prázdný.

Vypadá to, že jste si ještě nic nevybrali.