Výuka v kontextu
Jedním z hlavních principů výuky v Playground i MELODY English je využívání kontextu. Děti se učí nová slovíčka a fráze přirozeně během různých činností a her a nemusí se spoléhat na slovníček s českým překladem. Tímto způsobem se jim dává možnost objevovat a chápat angličtinu v reálných situacích, což napomáhá k lepšímu porozumění a zapamatování nových pojmů.
Jako odrazový můstek pro nejmenší děti slouží písničky a říkadla. Písničky často obsahují skrytou gramatiku a přestože mohou být náročné, děti je zvládnou, stejně jako zvládnou písničky ve svém rodném jazyce. O složitostech totiž nemusí nijak přemýšlet 😉.
Sebevědomí prostřednictvím dorozumění
Učení v Playground English probíhá za spolupráce dvou lektorů – Karolíny a jejího muže, rodilého mluvčího Luka. Oba kladou důraz na budování sebevědomí dětí při dorozumívání s cizinci. Komunikace mezi Lukem a Karolínou probíhá vždy v angličtině, a to samo o sobě je velkou inspirací pro děti. Zároveň jim umožňuje poznat, že i oni jsou schopni dorozumět se a porozumět cizím jazykům, což posiluje jejich jistotu a motivaci ve výuce angličtiny. Zároveň se děti učí samostatnosti. Lektor je tu jako podpora, ovšem daný úkol musí dítě vyřešit samo. Dětem je dána svoboda a prostor, aby si samy poradily, čímž se posiluje jejich samostatnost, kreativita a rozvoj vlastního myšlení.
Co je pro dnešní děti důležité?
Karolína a její tým si uvědomují, že děti mají často tendenci srovnávat své výsledky s těmi, které vidí u velkých umělců. Proto je důležité vést děti k pochopení, že i umělci pracují na svých dovednostech celý život a že nezískají perfektní výsledky hned na první pokus. Ukazují jim, že i učitelé musí trénovat a zdokonalovat se a že neúspěch je součástí učení.
V našem článku jsme uvedli jen část z velké zásoby informací a nápadů, kterými oplývá Karolína Shipstead. Pokud se chcete dozvědět víc, poslechněte si rozhovor, který měla v dubnu s Alenou Burgetovou zde.